jump to navigation

2013 in review 31/12/2013

Posted by Slaapwijzer in Uncategorized.
add a comment

The WordPress.com stats helper monkeys prepared a 2013 annual report for this blog.

Here’s an excerpt:

The concert hall at the Sydney Opera House holds 2,700 people. This blog was viewed about 26,000 times in 2013. If it were a concert at Sydney Opera House, it would take about 10 sold-out performances for that many people to see it.

Click here to see the complete report.

Advertenties

Sleepwise stelt voor…de Leticia Modular matrassen. 29/12/2013

Posted by Slaapwijzer in bedden, goed slapen, Leticia Modular, Matrassen, nieuws over slapen, slaap meetsysteem, Uncategorized.
add a comment

leticia vrouw op matras 2Het matras dat zich op jou instelt.

Als we de Leticia Modular matrassen aan je willen voorstellen, moeten we zelf altijd even nadenken met welke van de vele troeven van deze matrassen we beginnen. Maar één van de sterke punten van deze matrassen is zeker dat het matras volledig ingesteld wordt op jouw lichaamsbouw.

De kern van het matras bevat namelijk 20 modules in vijf verschillende hardheden. Door de maten van jouw lichaamspostuur op te meten, stellen we het matras volledig op jou in. Daardoor kan je bepalen welke module er ter hoogte van bijvoorbeeld de heupen of van de schouders geplaatst wordt. Dat zorgt voor de perfecte ergonomie op jouw maat. De samenstelling van de modules kan je ook te allen tijde zelf aanpassen.  Dat kan handig zijn als je noden doorheen de tijd veranderen omdat je bijvoorbeeld dikker geworden bent of omdat je bepaalde specifieke klachten hebt. Maar er is meer!

Zij hard of jij zacht? Of zij zacht en jij hard?

De ‘Multimodular’ matrassen van Leticia bevatten ook telkens een ingebouwde topper. Slaap je liever iets harder of zachter? Dat kan je bepalen door de keuze van één van de drie mogelijke toppers. De topper kies je per ligplaats. Jouw partner kan dus voor een hardere topper kiezen en jij voor een zachte. Zo slaapt iedereen op zijn geprefereerde hardheid. En dat allemaal in één matras. Is het nodig dat je later een andere hardheid wil, dan kan de gekozen topper ook gemakkelijk veranderd worden met een nieuwe.

En dan is er nog meer..

De Leticia Modular matrassen zijn gezond voor mens en milieu want alle materialen zijn gecertificeerd. Allergieën en huisstofmijt krijgen geen kans. En dankzij de open structuur van de materialen zijn dit matrassen die goed ademen.  De voordelen van deze matrassen zijn zo talrijk dat we niet alles meteen verteld krijgen. Hou daarom deze blog in de gaten want we gaan in volgende artikels nog dieper in op al deze aangename eigenschappen van de Leticia Modular matrassen.

Sleepwise Kapellen en Schilde is exclusieve verdeler van deze slaapproducten. Ben je op zoek naar een nieuwe matras? Dan raden wij je écht aan om deze Leticia Modular matrassen te komen uittesten. Het zal je verbazen hoeveel comfort ze kunnen bieden.

Lees meer op www.leticia-modular.com

Tot gauw!

Natascha Wouterson
Wake up Happy!

Slecht slapen maakt je dik. 20/12/2013

Posted by Slaapwijzer in goed slapen, hygiëne en slapen, nieuws over slapen, Uncategorized.
add a comment

wakker liggen slecht slapen

Weinig slaap? Wat gebeurt er met je gewicht?
‘Slecht slapen maakt je dik’ is geen fabel. Dat blijkt uit verschillende studies. Mensen die weinig slapen, zouden wel eens meer dan 5 kilo op een jaar kunnen verdikken. Ook al veranderen ze hun eetgewoonten en hoeveelheid lichaamsbeweging niet.

Het metabolisme van mensen die weinig slapen daalt. Daardoor verbruiken ze minder energie, waardoor zij in gewicht toenemen. Dat blijkt uit de resultaten van de Wisconsin Sleep Cohort Study aan de universiteiten van Stanford en Wisconsin.

Ghreline en Leptine geraken in de war.
Wanneer je minder dan 5 uur slaapt, heeft dit een invloed op de concentratie van de  twee hormonen, ghreline en leptine. Deze twee hormonen hebben een invloed op de eetlust. Ghreline wekt de eetlust op en leptine zwakt de eetlust af. Als je te weinig slaapt, dan wordt het evenwicht tussen deze twee hormonen verstoord. Bovendien bleek ook uit onderzoek dat mensen die het meest van hun slaap beroofd zijn hun metabolisme daalt. Daardoor verbruiken ze minder energie, waardoor zij in gewicht toenemen. Dat blijkt uit de resultaten van de Wisconsin Sleep Cohort Study aan de

Kortslapen en langslapen slecht voor de lijn.
Maar een nog recentere Canadese studie wijst nog andere conclusies aan.  Zo zouden de uren die in je in bed doorbrengt meer invloed hebben op je gewicht dan de uren die je doorbrengt in de Fitness. http://nbcnews.to/YQy18L

Kortslapen kan dus meer kans geven op zwaarlijvigheid. Maar ook langslapen heeft een effect op het gewicht van mensen. Zij die negen en tien uur slapen, hebben een grotere kans dat hun gewicht toeneemt. Een verklaring kan zijn dat de kwaliteit van de slaap bij langslapers niet optimaal is. Ze liggen dan wel langer in bed maar eigenlijk dragen deze uren slaap niet veel bij.  Zo worden zij eigenlijk kortslapers en dus daalt het metabolisme weer.

Ga voor regelmaat.
Wij raden je aan om vooral regelmaat te creëren in je slaappatroon. Probeer zo veel mogelijk op hetzelfde tijdstip te gaan slapen en ook rond steeds dezelfde tijd op te staan. Drink niet te veel alcohol of caffeïne voor dat je gaat slapen. Zeker tijdens de komende feestdagen zijn we hier best een beetje alert voor. Ban ook de computer en televisie uit je slaapkamer. Zo hou je je slaapkwaliteit op een hoog peil en ook je gewicht!

Wij wensen je alleszins prettige feestdagen en een gezond 2014 boordevol slaapgenot!

Natascha Wouterson
Wake up Happy