jump to navigation

Tempur goed of slecht? 27/02/2011

Posted by Slaapwijzer in goed slapen, Matrassen, Tempur.
Tags: , , , , ,
trackback
Tempur matrassen en hoofdkussen

Tempur matrassen en hoofdkussen

Als je het woord Tempur intypt bij Google dan vind je onnoemmelijk veel hits. Tempur heeft als merk de wereld van bedden en matrassen behoorlijk op z´n kop gezet. Tempur is een succesverhaal en dat wordt niet altijd door iedereen in dank afgenomen. Zo is er bijvoorbeeld op de site van www.brigthsites.biz een artikel te lezen over Tempur van Stijn Neuteleers. Hierin tracht hij vanuit zijn standpunt te motiveren waarom Tempur geen goed product is. Hij tracht zijn objectiviteit te staven door te schrijven: “Tot 2003 was ik verantwoordelijk voor de verkoop van TEMPUR in België. De verkoop was toen nog bijna uitsluitend gericht op ziekenhuizen. Deze ervaring heeft mij een schat aan informatie opgeleverd die ik nu nog elke dag  gebruik bij de verkoop in mijn winkels.”

Het vermoeden bestaat dat de heer Neuteleers in zijn eigen winkels geen Tempur verkoopt. Dit is geen probleem. Op zijn website (www.thenightstore.be) wordt dan ook geen enkele verwijzing gevonden naar een merk of productnaam. Ook dit is geen probleem. In het bewuste artikel maakt hij een vergelijking met het lederen interieur van auto´s. Hij zegt: “Het zit fantastisch in de auto en zorgt voor nog net iets meer comfort. Maar laat u niet wijsmaken dat de auto betere rijprestaties krijgt door dat zitcomfort of minder gaat verbruiken. Dit moeten de motor en de rest van de mechaniek doen.”

Deze vergelijking kan je maken voor elke matras of bedbodem of hoofkussen of God weet welk product. Succesvolle producten zoals bijvoorbeeld de iPad of iPhone of de producten van Tempur zorgen blijkbaar voor afgunst. Dit zit zo te zien in de menselijke natuur. Hoge bomen vangen veel wind en het is veel gemakkelijker om tegen een sterk merk aan te “schoppen” dan tegen een onbekend merk.

Een paar tips als aanvulling op het artikel van de heer Neuteleers:

  • Tempur is een betrouwbare leverancier die productontwikkeling serieus neemt, getuige de vele productinnovaties zoals de Sensation matras, de Tempur schotelbodem of het Ombracio hoofdkussen voor buikslapers

    Tempur Obracio hoofdkussen

    Tempur Obracio hoofdkussen

  • Reclamaties en klachten worden door Tempur op een professionele manier opgelost
  • Het succes van Tempur is gebaseerd op vele tevreden gebruikers zowel in de medische sector als in de slaapcomfort sector
  • Tempur heeft er de laatste jaren mede voor gezorgd dat goed slapen en goed slaapcomfort meer en meer onder de aandacht wordt gebracht van de bevolking. Steeds meer mensen zien hierdoor gelukkig het belang in van een goede nachtrust

Tot slot: “een goede winkelier adviseert zijn klanten zo objectief mogelijk. “The proof of the pudding is in the eating.” Mocht een gekozen bedcombinatie of matras niet aan de verwachting voldoen, ongeacht het merk, dan is het aan de winkelier om in alle redelijkheid een elegante regeling met zijn klant te treffen. Het duurt in de regel 3 weken voordat een gemiddelde slaper gewend is aan zijn/haar nieuwe matras of bedcombinatie. Klanten hoeven niet “bemoederd” te worden en kunnen zelf prima bepalen wat goed voor hun is. Dit geldt ook voor een merk matras van Tempur of Auping of Magnitude of Kreamat, of welk merk dan ook. Dergelijke merken kunnen zich niet permitteren om “slechte” matrassen te verkopen. Bij Sleepwise is het in de afgelopen 9 jaar zelden voorgekomen dat een klant niet tevreden was over zijn Tempur matras of bedcombinatie.”

Advertenties

Reacties»

1. tandenknarsen - 26/04/2011

Omdat ik een slecht slaper ben heb ik alles geprobeerd en kan met ondervidning zeggen dat dit merk duidelijk bovenaan mijn top 10 staat!

2. Ton - 17/04/2013

Minder goed nieuws voor Tempur dealers in Nederland.

Vacature Tempur

Tempur staat bekend om zijn matrassen en kussens die voorzien zijn van het TEMPUR materiaal. Het TEMPUR materiaal werd oorspronkelijk ontwikkeld in de jaren ’70 in het “Ames” Onderzoekscentrum van NASA. Het materiaal diende om astronauten te ondersteunen tegen de druk bij het opstijgen. De temperatuurgevoelige en drukverdelende eigenschappen werkten beschermend tegen G-krachten. NASA bracht het materiaal op de markt in jaren ’80.Wetenschappers van de later samengevoegde bedrijven Fagerdala in Zweden en Dan-Foam, gingen door met de verdere ontwikkeling van het TEMPUR materiaal. Na bijna een decennium ontstond het huidige TEMPUR materiaal voor gebruik in matrassen en kussens.
De introductie van TEMPUR producten aan het publiek sloeg onmiddellijk aan. Inmiddels is TEMPUR verkrijgbaar in meer dan 76 landen en dat aantal neemt nog steeds toe.

Omschrijving
Ter bevordering van de Nederlandse markt zijn we per direct opzoek naar een Retail Manager. Behalve dat Tempur te vinden is binnen de betere bedden speciaal zaken, zijn er binnen Nederland twee eigen Tempur winkels. Het doel van de Retail Manager is om dit aantal binnen drie tot vijf jaar te gaan uitbreiden naar ongeveer vijftien winkels. Aangezien er geen vaste formule voor deze winkels is word er een hoop van de toekomstige Retail Manager verwacht. Naast het opzetten van de nieuwe winkels, zal je ook verantwoordelijk zijn voor het aannemen van het winkelpersoneel, het bepalen van de strategien, creren van de winkelformule en de bijbehorende bedrijfsstructuur. Het doel van deze functie is om de gehele Tempur retail tak op te zetten binnen Nederland. In deze functie ben je tevens verantwoordelijke voor de te behalen doelstellingen.
Gezocht profiel
Voor deze functie zijn we op zoek naar een zeer veelzijdig persoon met een frisse blik en een entrepreneurs instelling. Deze persoon moet beschikken over de volgende competenties;

– Meerdere jaren ervaring in het opzetten van een keten binnen de retail
– Het aansturen van verschillende winkels
– Minimaal een HBO opleiding afgerond
– Een zeer ondernemende houding
– Analytische instelling
– Goed beheersen van de Nederlandse en Engelse taal (Duits is een pr)
– Bij voorkeur woonachtig in centraal Nederland


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: